Projekt “Liigume (kastist) välja”

Projekti nr: 2024-1-EE01-KA122-SCH-000219103

Kestus: 1.12.2024–31.05.2026

Eelarve: 33 810 eurot

Eesmärgid:

  1. õuesõppetunnid on meie kui looduskallakuga kooli loomulik osa, mis on hinnatud nii õpetajate kui õpilaste seas;
  2. meil on teadlikult kavandatud ja senisega võrreldes täiustunud õppeaed, mis leiab kasutust ka erinevates ainetundides;
  3. meil on avardunud võimaluste ning suurema kandepinnaga robootikavaldkond;
  4. populaarne kaasava eelarve konkurss, mis toetab õpilaste arusaamu demokraatlikest protsessidest.

Tegevused:

  1. kaks õpetajate töövarjutamist (2+2 õpetajat, mõlemad rände kestus 4 päeva), seotud eesmärkidega 1. ja 2. Oodatavad õpiväljundid: Õpetajad omavad paremat ülevaadet õuesõppe võimalustest erinevates ainetes (sh tunnid õppeaias), mõistavad selliste tundide ettevalmistamise ja läbiviimise väljakutseid, teavad võimalusi väljakutsete ületamiseks, neil on suurenenud motivatsioon õuesõppetundide läbiviimiseks.
  2. neli õpilaste rühmaviisilist õpirännet:
    • märtsis 2025 õppereis Horvaatiasse (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 3. Oodatavad õpitulemused: õpilased on teadlikud erinevatest robootikavahenditest, oskavad neist mõningaid kasutada, mõistavad, kuidas robootika aitab kaasa erinevate oskuste ja teadmiste omandamisele;
    • mais 2025 õppereis Slovakkiasse (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 1. Oodatavad õpitulemused: õpilased mõistavad õuesõppe olemust, oskavad väljendada oma soove seoses õuesõppega, oskavad teha sisukaid ettepanekuid;
    • septembris 2025 õppereis Rootsi (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 4. Oodatavad õpiväljundid: õpilased mõistavad demokraatliku osalemise tähtsust ja võimalusi, oskavad kaasavat eelarvet reklaamida;
    • oktoobris 2025 õppereis Austriasse (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 2. Oodatavad õpitulemused: õpilased mõistavasd kooliaia kasutegurit, oskavad teha ettepanekuid oma kooliaia kujundamiseks, näevad seoseid kooliaia ja päriselu valdkondade vahel.

Kõikide õpirännete puhul on eeldatavad veel lisaõpiväljundid: õpilased teavad sihtriigi koolisüsteemi peamisi sarnasusi ja erinevusi võrreldes meie koolisüsteemiga, oskavad kasutada sobivat sõnavara, teavad, kuidas käituda võõras kultuuriruumis. Õpilaste õpirännetele eelneb ka virtuaalne osa.

Lisainfo: projektijuht Liise Kukk, liise.kukk@lymanda.edu.ee

Scroll to Top