Projekti nr: 2024-1-EE01-KA122-SCH-000219103
Kestus: 1.12.2024–31.05.2026
Eelarve: 33 810 eurot
Eesmärgid:
- õuesõppetunnid on meie kui looduskallakuga kooli loomulik osa, mis on hinnatud nii õpetajate kui õpilaste seas;
- meil on teadlikult kavandatud ja senisega võrreldes täiustunud õppeaed, mis leiab kasutust ka erinevates ainetundides;
- meil on avardunud võimaluste ning suurema kandepinnaga robootikavaldkond;
- populaarne kaasava eelarve konkurss, mis toetab õpilaste arusaamu demokraatlikest protsessidest.
Tegevused:
- kaks õpetajate töövarjutamist (2+2 õpetajat, mõlemad rände kestus 4 päeva), seotud eesmärkidega 1. ja 2. Oodatavad õpiväljundid: Õpetajad omavad paremat ülevaadet õuesõppe võimalustest erinevates ainetes (sh tunnid õppeaias), mõistavad selliste tundide ettevalmistamise ja läbiviimise väljakutseid, teavad võimalusi väljakutsete ületamiseks, neil on suurenenud motivatsioon õuesõppetundide läbiviimiseks.
- neli õpilaste rühmaviisilist õpirännet:
- märtsis 2025 õppereis Horvaatiasse (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 3. Oodatavad õpitulemused: õpilased on teadlikud erinevatest robootikavahenditest, oskavad neist mõningaid kasutada, mõistavad, kuidas robootika aitab kaasa erinevate oskuste ja teadmiste omandamisele;
- mais 2025 õppereis Slovakkiasse (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 1. Oodatavad õpitulemused: õpilased mõistavad õuesõppe olemust, oskavad väljendada oma soove seoses õuesõppega, oskavad teha sisukaid ettepanekuid;
- septembris 2025 õppereis Rootsi (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 4. Oodatavad õpiväljundid: õpilased mõistavad demokraatliku osalemise tähtsust ja võimalusi, oskavad kaasavat eelarvet reklaamida;
- oktoobris 2025 õppereis Austriasse (6 õpilast + 2 õpetajat, kokku 5 päeva), seotud eesmärgiga 2. Oodatavad õpitulemused: õpilased mõistavasd kooliaia kasutegurit, oskavad teha ettepanekuid oma kooliaia kujundamiseks, näevad seoseid kooliaia ja päriselu valdkondade vahel.
Kõikide õpirännete puhul on eeldatavad veel lisaõpiväljundid: õpilased teavad sihtriigi koolisüsteemi peamisi sarnasusi ja erinevusi võrreldes meie koolisüsteemiga, oskavad kasutada sobivat sõnavara, teavad, kuidas käituda võõras kultuuriruumis. Õpilaste õpirännetele eelneb ka virtuaalne osa.
Lisainfo: projektijuht Liise Kukk, liise.kukk@lymanda.edu.ee